رئیس دانشگاه فرهنگیان در دومین همایش آموزش تاریخ به میزبانی دانشگاه فرهنگیان لرستان مطرح کرد :
مباحث آموزش تاریخ باید با پژوهش ، اعتماد و اطمینان تدوین شود
رئیس دانشگاه فرهنگیان در دومین همایش ملی آموزش تاریخ گفت: هر مبحث تاریخی که برای فراگیر به عنوان خوراک علمی تهیه می کنیم باید با پژوهش، اعتماد و اطمینان تهیه شده باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان صبح امروز در دومین همایش ملی آموزش تاریخ که به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان مطرح شد دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص اهمیت آموزش تاریخ گفت: در آموزش تاریخ تلاش ما این است بهترین، صحیح ترین، جامع ترین، متقن ترین و مستندترین سلسله سندهای علمی و تاریخی را به صورت متن آموزشی در آورده و به فراگیران آموزش دهیم و هر مبحث تاریخی که در اختیار فراگیر قرار می گیرد باید با پژوهش، اعتماد و اطمینان تهیه شده باشد.
دکتر خنیفر با توجه به اهمیت پژوهش در تاریخ افزود: کشور ما کشوری تاریخی است و دارای تاریخی بلند است که در اعماق تاریخ سیر کرده تا به امروز رسیده است و مبحث آموزش تاریخ متأثر از عوامل بسیار زیادی از قبیل آثار بومی، آثار وارداتی ترجمه شده، سفرنامه ها و یادداشت های سیاحان شرقی و غربی است.
وی با اشاره به تلاش کشورها برای آموزش تاریخ خود اظهار داشت: تاریخ ایران اثرات زیادی بر روی تمدن کشورها داشته و باید در آموزش این تاریخ کهن به میراث سترگ و اصیل، بیشتر توجه شود و آسیب شناسی کتب درسی تاریخ بسیار ضروری است که باید تحلیل تاریخی و عمیق صورت پذیرد و فرزندان این سرزمین با تاریخ شکوهمند خود در ادوار مختلف آشنا شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان تاریخ 41 ساله انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: از بدو انقلاب اسلامی یک وجب از خاک ایران را ندادیم و عزت خودمان را با شهدا و امامین (حضرت امام و مقام معظم رهبری) حفظ کردیم و همچنین با سربازان حضرت امام، بسیجیان و سپاهیانی که مقتدرانه از آبرو و حیثیت و عزت ایران اسلامی حمایت کردند.
دکتر خنیفر با اشاره به الگو گرفتن از کتاب های درسی دیگر کشور ها و بومی سازی کردن آنها گفت: برای تبیین تاریخ خودمان و تاریخ خود آنها باید تلاش شود، چون در تاریخ بزرگنمایی وجود دارد و در تارخ آسیب های جدی وجود دارد به طور مثال بعضی ها در نوشتن مطالب تاریخی تحریف و یا تخریب تاریخ می کنند و نکته ای که وجود دارد این است که باید محققانه تاریخ بخوانیم، با دغدغه تاریخ بنویسیم و ظریفانه تاریخ را تدوین کنیم.