دستورالعمل برنامه ریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی دانشگاه فرهنگیان
دستورالعمل برنامه ریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ در راستای استفاده مناسب از زمان و هم چنین فراهم نمودن شرایط لازم جهت دانش آموختگی به موقع دانشجو معلمان حائز شرایط دستورالعمل برنامه ریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی ویژه دانشجومعلمان کارشناسی پیوسته ورودی سالهای 1399 و ما قبل در تمامی رشته ها و همچنین دانشجو معلمان تأخیر گزینش، یا دارای شرایط خاص در سایر رشته ها و ورودی ها، که با هم ورودی های رشته خود هماهنگ نیستند و معلم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر، اعلام شد.
بر این اساس؛ انتخاب واحد دوره تابستان مطابق تقویم آموزشی دانشگاه، صرفاً به صورت الکترونیکی 26 و 28 تیر ماه 1402 و از طریق سامانه آموزشی گلستان قابل انجام خواهد بود.
1- به استناد مجوز شماره 35138/21/2 مورخ 1402/03/01 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی سال 1402، به میزان 10 واحد درسی است.
2- برگزاری تمامی کلاس ها و امتحانات به صورت حضوری خواهد بود، بنابراین دانشجویان متقاضی استفاده از شرایط «مهمان تک درس یا نیمه مهمان» در انتخاب پردیس و یا واحد تابعه دقت لازم را داشته باشند.
3- انتخاب واحد دوره تابستانی، قطعی است و امکان حذف و اضافه دروس وجود ندارد.
4- انتخاب واحد دانشجومعلمان و مهمانی آنان در دانشگاه های دولتی روزانه و سایر پردیس های دانشگاه فرهنگیان با تأیید گروه آموزشی، مجاز است. (فرمهای پیشنهادی در پورتال خدمات آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه موجود میباشد)
5- چنانچه دانشجو معلم تمامی واحد های درسی خود را تا پایان نیمسال 4012 گذرانده و حداکثر دو عنوان درسی نظری باقی مانده داشته باشد؛ با تأیید گروه آموزشی مربوطه می تواند دروس را به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید؛ که این دروس می بایست در نیمسال 4013 و با وضعیت « معرفی به استاد دوره تابستان» ثبت شوند.
6- در صورتی که دانشجو معلم برای دانش آموختگی با رعایت سقف واحدهای دوره تابستانی (تبصره 2 و 3 ماده7 ) و بند 5 فوق الذکر، حداکثردو عنوان درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند با تأیید گروه آموزشی ذی ربط دروس را بعد از دوره تابستانی، به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید که این دروس می بایست در نیمسال 4021 و با وضعیت « معرفی به استاد بدون سنوات » ثبت شوند و مطابق تقویم آموزشی تا 31 شهریور به عنوان دانش آموخته به اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت دانشجو، معرفی شوند.
7- پردیس ها و واحدهای تابعه مجاز به ارائه دروس نظری، نظری-عملی، عملی و آزمایشگاهی در این دوره تابستانی هستند، ولی ارائه دروس «کارورزی و پروژه (کارنمای معلمی) » در دوره تابستانی، مجاز نیست.
تذکر: در مواردی که دانشجو معلمی صرفا با ارائه 2 واحد درس «پروژه یا کارنمای معلمی»؛ در تابستان دانش آموخته میشود، با تصویب «شورای آموزشی استان»، ارائه درس مذکور مجاز است.
8- حضور دانشجو معلم در تمام جلسات درس الزامی است و چنانچه دانشجو در جلسات درس و یا امتحانات پایانی غیبت داشته باشد مطابق قوانین و آئین نامه آموزشی عمل خواهد شد. تصمیم گیری شورای آموزشی در خصوص ثبت غیبت های موجه/ غیرموجه، می بایست حداکثر 3 روز قبل از شروع امتحانات برای غیبت های کلاسی و 5 روز پس از امتحانات باشد.
نکات مهم
الف -اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس به هیچ وجه حتی برای دانشجویانی که دانش آموخته خواهند شد، امکان پذیر نمی باشد.
ب- درخصوص فرآیند و امکان ارائه درس در دوره تابستانی به دانشجویان رشته «بهداشت مدارس»، متعاقبا اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.